Ο αναπληρωτής φταίει για όλα!!

Τα γάντια έχουν βγει..

Μετά τον αναπληρωτή που απέλυσε (54:20)γνωστή τηλεπαρουσιάστρια με αρωγό οπτικοακούστικο υλικό που μετά μεγάλης προθυμίας της παρείχαν οι «μαθητές» της από παράνομη καταγραφή τώρα έχουμε μια αυτοαπόλυση πάλι αναπληρωτή με αφορμή πάλι μια ανώμαλη προσγείωση καθηγητή σε συνθήκες που ενώ τυπικά διαδραματίζονται σε χώρο που αποκαλούμε από συνήθεια ‘σχολικό’ εντούτοις τα γεγονότα μας παραπέμπουν σε άλλου τύπου ιδρύματα όπου ο σκοπός τους δεν είμαστε πλεόν σίγουρος ποιός είναι.

Το μόνο ευτυχές στην τελευταία περίπτωση είναι οτι δεν απέλυσε τον αναπληρωτή η Τατιανα αλλά αυτοαπολυθηκε ! Οπότε από αυτό την οπτική έχουμε μια μικρή προόδο. Προοδο εννοω στην τακτικη και στα αντανακλαστικά επιβίωσης του αναπληρωτή! Μην έχετε αυταπάτες ότι θα μιλούσαμε για την προοδο της εκπαιδευσης και άλλες κουλτουροθωλούρικες έννοιες!

Οχι! Τα γάντια έχουν βγει!

Στον πρώτο γύρο ο αναπληρωτής πήρε τον μπ#$%#ον , η παρουσιάστρια καλό μεροκάματο , τα μαθητευόμενα της τελεοπτικο έπαινο και οντισίον για πορδοριαλιτι και το υπουργείο με κλασικό και απλο damage control (55:15) έσωσε τη φήμη του.

Στο δευτερο γύρο ο αναπληρωτης δε τσιμπισε από προκλήσεις των μαθητών της ( οι οποίοι μείνανε με τα κινητά στα χέρια χώρις ούτε ένα βίντεο της προκοπής ) ενημέρωσε προιστάμενο για τυπική κάλυψη , αγνοησε με ντριμπλα το σύλλογο που απλα έψαχνε μαλακες να πετάξει στα μικρα θηρια πους τους στελνουν τα γυρω γυμνασια και την εκανε σαν κυριος θυσιαζοντας ομως μορια σε πινακες αναπληρωτων.

Όμως πέρα από τις διαφορές τα δυο ματσάκια έχουυ και ενδιαφέροντα κοινά.

1. Έξυπνοι κοριοί σε κάθε παιδί!

Αν αναρωτιεστε για το τι συνθήκες μπορεί να συνάντησαν οι εκπαιδευτικοί τα παράνομα καταγεγραμμένο βιντεο (1) και (2) από έξυπνο κορίο θα σας εγκλιματίσει καλύτερα στο στα βιώματα απολυμένων και παραιτηθέντων αναπληρωτών. Αισθάνομαι άσχημα που εκθέτω τους συμμετέχοντες.καλο θα ηταν να καλυφθουν τα προσωπα . και ειλικρινά δεν ξέρω πως αισθάνονται , αλλα η παράνομες αυτές καταγραφές νομίζω μας δείχνουν ότι :

1. υλικό απο τις αθώες αυτες συσκευές μπορεί πανεύκολα να διαρεύσει σε πλατφόρμες διαμοιρασμού βίντεο και αν και θεωρητικά μπορεί κάποιος δικαστικά να απαιτήσει την απόσυρσή του από τις εν λόγω πλατφόρμες η αναπαραγωγή του και διαδωσή του είναι πρακτίκα ασταμάτητη.

1α . Αναλογιζόμενοι για λίγο τη δύναμη της συσκεύης αυτής σκεφτείτε το πως θα σας φαινόταν να πρέπει να κάνετε μάθημα σε 25 έφηβους με τον καθένα να έχει τη δική του συσκευή κοριό στο χέρι ενω κάνετε μάθημα.. Και μάθημα σημαινει σύνήθως α) συχνες περίοδοι βαρεμάρας β) συχνοι διαγωνισμοι βλακειας για να εξασκηθουν ή εκτονωθουν εφηβικοι ορμονες γ) συχνες τριβες για να διατηρηθει ένα στοιχειωδως λειτουργικό κλίμα για να γίνει το μάθημα.

2. οι συσκευές αυτές αποτελούν υποβοηθητικό μέσο εκβιασμού! και εξευτελισμού σχολείων και εκπαιδευτικών και άρα ξεκάθαρα απορρυθμίζουν και υπονομεύουν τη εκπαιδευτική διαδίκασία.

>>Μία εκ των μαθητριών που απέβαλα κάθισε έξω από την πόρτα και την ανοιγόκλεινε κοπανώντας τη με δύναμη. Της είπα να σταματήσει να το κάνει γιατί θα τη πάω στο Λυκειάρχη να πάρει ημερήσια αποβολή. Δε σταμάτησε. Οι άλλοι που έβγαλα έξω ήρθαν από το παράθυρο και στέκονταν με τα κινητά σα να βιντεοσκοπούν αν και μου υποσχέθηκαν πως δε το κάνουν…

>> Ενώ πρόσωπο με πρόσωπο, κοιτιόμασταν στα μάτια, τα παιδιά είχαν βγάλει τα κινητά έτοιμα να βιντεοσκοπήσουν ή να ορμήσουν αν κάτι συνέβαινε και ενώ περίμενα τα χειρότερα, τη κρίσιμη στιγμή, παρενέβη γενναία ο Λυκειάρχης και τον απομάκρυνε με σπρωξιές.

>>Ήταν προφανές πως ‘θέλαν να με κάνουν να χάσω τη ψυχραιμία μου να κάνω κάποια λάθος κίνηση για να μου ορμήσουν, να με βιντεοσκοπήσουν και φυσικά βάση νομοθεσίας θα την πλήρωνα μόνο εγώ.

3. οι συσκευές αυτές δεν αποτελουν εκπαιδευτικό υλικό ( δεν κατασκευάζονται με αυτό το σκοπό ) αλλά προσωπική συσκευή των μαθητών, που η χρησιμότητα τους ατομικα μπορεί να γινει αντικείμενο άλλης συζητησης. Παραθέτω παρατηρήσεις πεδίου από τον Θεόδωρο ΠιΤεσσεραΜηδενΤεσσερα :

>> Ιδιαίτερη μνεία χρειάζεται στα «έξυπνα τηλέφωνα» αυτή την ασύμμετρη και ποιοτικά πολύ αναβαθμισμένη απειλή που διαφοροποιεί την εποχή μας από προηγούμενες. Ουσιαστικά η διαπαιδαγώγηση ξεφεύγει από τα χέρια των εκπαιδευτικών και της οικογένειας και μετατοπίζεται σε άγνωστους, μακρινούς και συχνά απόκοσμους «ινφλουένσερς», τράπερ, ακροδεξιές οργανώσεις, παιδεραστές, ή απλά «τσόκαρα» κάθε είδους. Οι συσκευές αυτές είναι άκρως εθιστικές ενώ ο τρόπος χρήσης τους με τα διάσπαρτα εικονίδια, ποπ απ, καμπανάκια και «χρώματάκια» ευθύνονται για ένα είδος επίκτητης διάσπασης προσοχής, νοητικής στέρησης και καταθλιπτικών επεισοδίων. Όλα αυτά είναι επιστημονικά τεκμηριωμένα αλλά και εύκολα παρατηρήσιμα. Τα έξυπνα κινητά δεν είναι συσκευές για ανήλικους. Δε τα χρειάζονται και τους κάνουν πολύ κακό. Τόσο κακό που θα πρέπει να
πιέσουμε ώστε να ψηφιστεί ένας νόμος που να απαγορεύεται η αγορά και χρήση σε κάτω
των 18 ετών.

Συμφωνώ . Υπάρχουν πολλές μελέτες για την εθιστικότητα και επικινδυνότητα κυρίως ομως των διαδικτυακών εφαρμογων. Το κινητό αυξάνει την χρήση λόγο της φορητότητας του και μπορεί άνετα να λειτουργήσει και σαν κορίος.

4. τα ελληνικά μμε ενώ (με ελάχιστες εξαιρέσεις) εκμεταλλεύονται αδίστακτα αδύναμες δομές και αδύναμα πρόσωπα με μοναδίκο στόχο τη δίκη τους επιβίωση . Δημοσιοποιούν κοινωνικές παθολογίες και τρέφονται από αυτές . Τα βάσανα μας κέρδος τους. Το παρόλογο βέβαια είναι οτι τα ΜΜΕ (με τον τρόπο που λειτουργουν ανεξέλεγκτα και με πολιτική εξουσια) είναι η κατεξοχήν κοινωνική παθολογία .

4α . παραδειγμα.. ένα σκουπιδο ρεαλιτι που υποβαθμίζει τη γυναίκα αποτελει μια δυνατή δομη! και αν κάποιος έφηβος κάνει παράνομη καταγραφή μη τηρώντας το συμβολαιο του θα πεταχτει με τις κλωτσιες απο την παραγωγη .. και φυσικα η αγαπητη τηλεπερσονα δεν θα τολμησει να αναπαραγαγει το διαρευθεύν υλικο που θιγει το κανάλι της (αλλη μια ισχυρη δομη της χωρας……….)

4β. παραδειγμα.. αν σε ένα σκουπιδο ρεαλιτι επιβιωσης τολμησεις να παρεις τηλεφωνο τη μαμακα σου … φωτία που σε έκαψε..

Αλλα αν ταπεινος … αναλωσιμος καθηγητάκος θέλει να κάνει μάθημα χωρις live διαρροες προς μεσηριανες σκουπιδο εκπομπές τότε μαύρη κάμερα που τον έφαγε … Πρώτο μας μέλημα ειναι να χαιδευσουμε τα αυτια (53:50) των ¨μαθητών̈́’ που αναποδογυριζουν αυτοκινητα αφου πρωτα στα κρυφα βιντεοσκοπησουν τον μέχρι τοτε (με δικα τους λογια (1:02:50) )αμεμπτο καθηγητη! Τι τα θέτε όμως. Η ζωή είναι δουνε και λαβείν. Οι ‘μαθητες’ με ευκολια και χωρις αναστολες παγιδευσαν και κατέστρεψαν καθηγητη και σου δωσαν ρεπορταζ να φας .. θα τους μαλωσεις και απο πάνω ; Η θα τολμήσεις να πεις κακια κουβεντα για ισχυρους ανωτέρους σκεφτομενος λογικά ότι… βρε αδερφε.. ο αναπληρωτης πηγε πρωτε φορα και συνάντησε ένα νοσηρό κλίμα , ειναι δυνατο να φυτρωσε η φύρα με τον που τον είδε ή λογικα εδώ υπάρχει ευρύτερο πρόβλημα και διοικητικες ή και πολιτικές ευθυνες ! μππππρρρρρρρ (ανατριχιασα!)

5. Το υπουργείο επειδη κατανοεί τα παραπάνω τα έχει απαγορεύσει .. αλλά όχι για να απαγορευθουν!! αλλά για να είναι απλά καλυμμένο νομικά όποτε δημίουργουνται προβλήματα που μπορεί να βλάψουν την πολιτική ηγεσία του.. Κατα τα άλλα βράστε ρύζι…

6. Οι καθηγητες με ελάχιστες εξαιρέσεις εχουν σαγηνευτει από τις συσκευες αυτές .Συνεπώς η όποια σοβαρή προσπάθεια θετικής αλλαγής πρέπει να ξεκινησει από πάνω προς τα κάτω.

7. Οι εταιρείες κινητής έχουν τρελή κερδοφορία τα τελευταία χρόνια. Για μένα όμως το προοιον που πουλάνε (χωρις να ευθυνονται βεβαια και για το διαδικτυο) δεν διαφερει απο το να πουλας τσιγαρα σε παιδια. Δεν ειναι η πρωτη φορα στην ιστορια του επιχειρειν που μια καινοτομια υπερπουλιεται αρχικα για να ερθει η κοινωνια και ο νομος επειτα να περιορισει αρνητικες συνεπειες.

Και τότε δεν είδαμε καμία οργανωμένη αντίδραση από κανέναν να πάρει το μέρος του εκπαιδευτικού . (ο οποίος έκανε το λάθος να θέλει να εφαρμοστεί μια εγκύκλιος για τα κινητά! που η ιδία η υπουργός την έχει καταστρατηγήσει πολλάκις για προσωπικό πολιτικό όφελος στις επισκεψεις της σε σχολεια).

Ο αναπληρωτής έκανε όμως το ίδιο μοιραίο λάθος ! Δεν του άρεσαν και τα οι εξυπνοι-κοριοι(γνωστά και ως κινητά) .

» Τα κινητά είναι σε διαρκή λειτουργία μέσα – έξω από τις τάξεις, τραβώντας βίντεο και τροφοδοτώντας το τικ – τοκ με «κατορθώματα» από την εξουσία που έχουν επιβάλει οι πλέον παραβατικοί, στο σχολικό χώρο, παράδειγμα για άλλους μαθητές άλλων σχολείων. »

2. School Alone …

Περιεργο αυτο με σας τους αναπληρωτες , να το προσεξετε!! Ερχεστε σε ενα σχολειο σαν επισκεπτες και δεν σεβεστε παγιωμενες και απο χρονια ριζωμενες παθολογικες καταστασεις που ευτελιζουν τον εκπαιδευτικο, για τις οποιες δεν δινει δεκαρα κανενας. (συλλογος,διευθυνση,υπουργειο).Σας πλερωνουμε κυριε! δεν σας αρκει αυτο;

Και αληθεια αυτός ο ονειρικά υποστηρικτικός σύλλογος που έχει κάνει και υποδεικτική αξιολόγηση με τις τόσο γεμάτες ευαισθησία καρδιές για τα παιδιά δεν βρήκε ενα δράμι υποστήριξης για νεο συνάδελφο ; Είναι μήπως τρελός ; Ειναι ακαταλληλος για εκπαιδευτικος ή για σακος του μποξ ; Α! το βρηκα ..ειναι βιαστικος! Δεν περιμενε τα θεσμοθετημενα οργανα που επιβλεπουν το χαος να βρει στηριξη!.

Και αν ειναι τρελος , μηπως οι λογικοι ειναι αυτοι; Οι εκπαιδευτικοι που θεωρουν φυσιολογικο να πλεξουν εναν ιστο προστασιας της »φημης» του σχολειου παρεα με τους μαθητες εναντι σε συναδελφο που εθιξε τα κακως κειμενα ;

Ειναι ενδεικτικο της νεοελληνικης παθογενειας οτι οι επιστολες δεν περιεχουν ουτε ενα συγνωμη προς τον συναδελφο! Και καλα τους μαθητες τους εκαναν ταχυρυθμα μαθηματα damage-control και σπινινγκ (που ειναι της μοδας στους αγκλοσαξωνες επικοινωνιολογους) για να ατσαλωσουν τη γραμμη αμυνας των θεσουλων τους , αλλα εστω μια σταλια , τοσο δα , ντροπης για τις συμπεριφορες τους δεν μπορεσαν να ενσταλαξουν στη σκεψη τους;;

«Ο Σύλλογος διδασκόντων του 1ου ΕΠΑΛ Αργοστολίου, συζητώντας το θέμα της
παραίτησης αναπληρωτή συναδέλφου, αλλά και τις καταγγελίες, στις οποίες
αυτός προχώρησε, κατόπιν δε της έκτασης που έλαβε το θέμα σε πανελλήνιο
επίπεδο, αποφάσισε να συντάξει την παρούσα επιστολή.
«

Ο αναπληρωτης θα εχει σοβαρες οικονομικες και επαγγελματικες συνεπειες για μια ισως βιαστικη αποφαση οπως λετε. Υπαρχει περιπτωση να εχει ευθυνες ο συλλογος και η διευθυνση για ενα παθολογικο σχολικο κλιμα το οποιο κατατρομαξε το νεο συναδελφο στο σχολειο σας; Και αν αισθανεστε οτι εχετε ευθυνες πως γινεται μονο ο αναπληρωτης να εχει επιπτωσεις
για κατι που εσεις διαχειριζεσθαι πολλα χρονια; Περιεργο; Η μια κουλτουρα που εχουμε συνηθισει; Και που δυστυχως περναμε και στα παιδια. Τα παιδια και το 15 μελες πρεπει να ‘του τη βγαινουν και απο πανω» του αναπληρωτη -αρωγος της επισημης γραμμης συλλογου και διευθυνσης- η να ειναι απολογουμενοι για συμπεριφορες που δεν συναδουν με μαθητη αλλα με τροφιμο αλλου ιδρυματος;

Σχολιάστε